Riese & Müller

De Nevo.
Zijn tijd vooruit.

Lage instap? Dat klinkt op het eerste gezicht niet echt sportief. Maar bij de Nevo is exact het tegendeel het geval. De markante vormgeving, royale frameprofielen en scherpe vouwen beloven sportiviteit en vastberadenheid. Door de plaatsing van de accu vooraan op de onderbuis doet het design aan dat van een motorfiets denken. Functioneel betekent dat een centraal zwaartepunt, wat voor een neutraal, veilig rijgedrag onder alle omstandigheden zorgt. Een toerfiets met een comfortabele instap die tegelijkertijd uitermate sportief is – de Nevo is niet alleen de nieuwste spruit binnen de familie van Riese & Müller, maar bovendien een e-bike van de toekomst.

Bekijk hier de modellen

Standaard wind in de rug.
De e-bikes van Riese & Müller.

Strikt genomen is een e-bike een fiets met twee gaspedalen. Daarmee wint u de ochtendrace door de stad bij voorbaat en sprint u op de steilste bergpassen bij iedereen vandaan. Sportief, zouden sommigen denken. Wij zeggen: moeiteloos. Al bij een lichte tred op de pedalen voelt u de duw van een immense kracht. Om precies te zijn: de Bosch motoren. Vanaf dat moment is tegenwind een goede vriend. Zo moet fietsen voelen.

Voor elke bestemming en de weg daarheen bieden 16 pedelecs in talloze model- en schakelvarianten, met trapondersteuning tot 25 of 45 km/h, de perfecte oplossing. Van sportief tot comfortabel. Functioneel en individueel tot in de kleinste details. De onomstreden belichaming van Duits ingenieursschap.

Lees hier meer over het verhaal van deze Duitse topfietsen.

De Charger.
Adembenemend. Maar niet krachtrovend.

Het is liefde op het eerste gezicht wanneer u een blik werpt op het meervoudig onderscheiden design. Wanneer u daarna ook nog zijn atletische vermogens leert kennen, wilt u nooit meer wat anders. De Charger-modellen lijken wel een in aluminium gegoten sixpack. Een uitgekiende geometrie en 29"- resp. 27,5"-wielen garanderen een optimaal rijcomfort. De hoger liggende achtervork maakt varianten met een duurzame en onderhoudsarme riemaandrijving mogelijk. De Bosch Performance aandrijvingen vergroten uw spierkracht met snelheden tot 25 km/h of 45 km/h. 

Bekijk hier de modellen

De High speed e-bike, wat is het?

Sinds 2 jaar ben ik nu zelf in het bezit van een "High speed e-bike". Voorheen ging ik 5-10 keer per jaar met de fiets. 4 jaar terug gingen we op bezoek bij Flyer in Zwitserland waar iemand ons voorstelde om eens een demo af te sturen van een snelle fiets.
Sindsdien ben ik vrijwel dagelijks met de fiets naar de zaak gegaan! Eerst op de Flyer, Sinds twee jaar op de Riese & Müller. De 20km enkele reis kost me iets meer als een half uurtje en iets minder als 5 cent aan stroom:) 

De Riese & Müller Charger waar ik nu op fiets heeft een Bosch aandrijving met een Nyon display (deze is gekoppeld aan m'n telefoon, voor navigatie en berichten). En heeft een snaar aandrijving, wat voor mij betekend dat ik vrijwel geen onderhoud meer hoef te plegen! Ideaal!
Zou u deze, o
f een ander model, ook eens willen testen?
Laat het me weten!
Groetjes, Antheun 

De Cruiser.
Kilometer voor kilometer flaneren.

Hoe stelt u zich tegenwoordig een flaneur voor? Wij zien slechts één ding voor ons: u. Op de Cruiser. Elegant. Tijdloos. Achtervolgd door blikken van voorbijgangers, die maar wat graag uw plaats zouden innemen. Ver weg van de alledaagse beslommeringen. Ver weg van de grijze eenheidsbrei. En dat terwijl ze zich slechts enkele meters bij u vandaan bevinden. De elegante kleurcombinatie van het frame, de handvatten, de 28"-banden en de chroomglanzende kettingbeschermer maken van uw Cruiser een echte blikvanger. En zijn Bosch Performance motor zal u versteld doen staan.

Bekijk hier de modellen

De high speed ebike: wat mag, en wat moet?

Een high speed e-bike (ook wel speed pedelec) is een elektrisch fiets waarbij je snelheden tot 45 km per uur kunt bereiken of tot 20 km per uur zonder te trappen. Het is een goed alternatief voor de auto die wordt gebruikt  voor bijvoorbeeld woon-werkverkeer. Je bent sneller dan met de fiets én het is veel goedkoper.

De high speed e-bike is zo nieuw, dat de regelgeving daar nog niet op in heeft kunnen spelen. Volgens de huidige regelgeving gelden voor high speed e-bikes de regels voor snorfietsen. Zij mogen daarom maximaal 25 kilometer per uur rijden. Vanaf 1 januari 2017 verandert dit. Dan gelden voor deze e-bikes de regels voor bromfietsen. Mogelijk gaan er nog wel aangepaste regels gelden voor de high speed e-bikes vergeleken met normale bromfietsen.

Het ministerie van Infrastructuur en Milieu onderzoekt hoe high speed e-bikes veilig kunnen deelnemen aan het verkeer. Zo bekijkt ze wat de beste plek op de weg is voor deze high speed e-bikes. En welke helm bijvoorbeeld geschikt is voor de berijder. Dit onderzoek doet het ministerie samen met de RDW, ANWB, Fietsersbond, RAI Vereniging en BOVAG.